lördag 14 januari 2012

Grattiskort på minuten!


Ska ni på kalas i helgen? Så här års duggar kalasen tätt i vår släkt. Kalas, kalas i stora lass!
Känner ni igen er i grattiskortdramat? Vi är ofta ute för detta drama några minuter före kalaset ska börja. Presenten är inslagen superfint ( om man heter Elin) och lite halvt panikslarvigt (om man heter Emelie)... ;) men så är det det där grattiskortet som så fint ska vara med på paketet. Det har liksom en förmåga att utebli till sista sekunden.


Vi tror att vi inte är ensamma om detta kalasproblem som ofta gör att man kommer så där tio minuter för sent. Därför bjuder vi er denna lördag på ett riktigt panik kort tips som inte ser ut som något panikkort.
Det som behövs är ett starkt papper i någon trevlig färg och glitterlim.
Sedan är det bara att glittra på och låta fantasin flöda.
Ett tips om det är så där galet bråttom är att slänga in kortet på tork i ugnen på 130 grader i några minuter.. Voila.. Glitterkort färdigt på ett kick! 


Hoppas ni har det bra denna lördag! Här har äntligen snön kommit.... Yihaa!

Vi önskar er en riktigt fin och krispig vinter helg!

Glittriga kramar från oss! / Fiffiga Systrar

5 kommentarer:

pepparkakshuset sa...

hejsan!!

jodå jag känner absolut igen mig;))
problemet med torkning har jag oxå haft ett antal gånger men jag har inte kommit på att lägga kortet i ugnen hihi. Tack för ett superbra tips;)))

ha en trevlig lördag
kram ELLINOR

Fröken Tindra sa...

Det där problemet känns bekant... Tack för en bra och fin lösning!
Ha en fin dag!
Kram!

Hälsokick sa...

Bra tips :) För mig slutar det oftast med att jag helt enkelt struntar i kortet, men det är ju absolut trevligare att ha ett!

Rapport till Vänfors sa...

Fiffigt tips nu igen:)
Kram Annika

Johanna Stålros sa...

Vilket toppentips, att stoppa pappret i ugnen, hade jag aldrig vågat om inte ni hade sagt att det går...Kram på er!