onsdag 18 januari 2012

Veckans Goding - Limedoftande Kokostoppar


Nu på vintern är det så vansinnigt gott med citrusfrukter! Lite konstigt egentligen eftersom smakerna mest påminner om sommar och värme men det är väl behovet av c-vitamin som gör att just citrus lockar så mycket...
Till denna Veckans Goding bjuder vi därför på just något i citrusväg... Limedoftande Kokostopar!
Dessa otroligt snabb-bakade godingar har en underbar smak av söt exotisk kokos och fräsch lime! 
När kakorna svalnat doppar vi dem gärna lite i hemmagjort limesocker! Det ger kakan en snygg detalj och härlig smak! Smaskens vill vi lova!

Receptet hittar ni som vanligt under Veckans Goding!

Vi önskar er en smakrik onsdag!
Limedoftande kokoskramar! / Fiffiga Systrar

6 kommentarer:

Älskade pion sa...

Tack för era gulliga kommentarer.Vilken härligt inspirerande blogg jag hittade.;)Underbar.Kram Ulrika

Thelma Louise sa...

Dette så godt ut, og jeg elsker kokos..))

ha en fin dag..))

Nyanser av vitt sa...

Tack för era fina ord hos mig om mina färgglada smycken. Så himla mumsigt detta låter
Sköt om er
Kram Agneta

Anette Ryan sa...

Bakade kokostoppar för första gången på väldigt länge för ett tag sedan. Men det var den klassiska varianten och barnen älskade dem. Undrar vad de skulle tycka om dessa? Får prova snart.
Tjing tijing!
Anette :-)

Erika sa...

Mums! Jag älskar kokostoppar och det gjorde även min gamla faster som inte lever längre. Hon dog dock av ålder och inte av att äta kokostoppar! Jag sjuder min smet så att den blir riktigt seg. Kram!

HEMLÄNGTAN sa...

tror nog att jag gjorde något liknande till dotterns dop och ja, de var ju jättegoda av vad jag minns.

hoppas allt är bra med er!

KRAM