fredag 16 mars 2012

Fredagsmys - MiniBrownies med Dumle


Hejsan hoppsan nu var det fredag igen då.. Dags för lite mys alltså.
Den här fredagen firar vi in med riktigt chokladstinna små minibrownies med dumle i. De här är så goda så att en liten varning är på sin plats:
Har du väl smakat kan det vara svårt att sluta..

Gillar du dumle, gillar du choklad, gillar du brownies? Då är det här fredagsmyset för dig!



Vi står fast vid att ett fredagsmys inte ska vara allt för avancerat. Det ska gå snabbt och smaka gott helt enkelt. Perfekt, MiniBrownies rörs nämligen ihop på ett kick!

 Mini brownies med dumle

150 g smör
1 dl kakopulver
3 ägg
3 dl socker
2½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
ca 15 stycken Dumlekolor

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret och rör ner kakaon . Låt svalna.
Vispa ägg och socker pösigt.
Tillsätt smörblandningen och mjöl blandat med bakpulver.
Rör smeten slät.
Blanda ner Dumlekolorna.
Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en liten långpanna (ca 20x30 cm).
Grädda i cirka 15-20 minuter. Kakan ska vara lite kladdig i mitten.
Låt svalna och skär sedan i små rutor.

Passa på att göra dubbel sats, Mini Brownies går fin fint att frysa och plocka upp efter behov.

Fredagsmyset är färdigt att avnjutas!




Det är så där farligt gott med choklad tycker vi.
Vad tycker ni? Har vi några chokladälskare där ute?

Vi önskar er en riktigt härlig fredag med massor av mys och gott i soffan!
Njut!!! Nu är det snart helg!

Fredagskramar från oss! / Fiffiga Systrar

Psst! Ni missar väl inte vår tävling? Vårfina kuddar till soffan från INDISKA!


11 kommentarer:

MammaElva sa...

Skojar ni eller? Choklad är en passion! Blir nog ingen beach 2012 för mig, fram med chokladbrownies! :)

Ha en alldeles underbar fredag!
Kram Elin

Victoria - My life My Love sa...

Så gott Detta måste testa ju

Malin på pastill.nu sa...

Jag tror jag kommer över till er och fredagsmyser :-D

frida sa...

Verkar smarrigt, jag kommer definitivt testa detta receptet, antagligen förr snarare än senare!

Erika sa...

Nä beach 2012 har jag bytt ut mot "bitch" 2012. Mycket enklare att uppfylla, haha!

Underbart recept. Jag brukar baka dumlekakor med hallongrottsdeg och byta sylten mot en dumle. Nu blir det brownies! Tack, underbara ni för alla vackra bilder och att ni förgyller min dag! Varje gång jag går in på er blogg får jag ett leende på läpparna.

Kram!

Linda sa...

Mmm, ser jättesmarrigt ut!

Ha en riktigt fin helg!

Kram till er!

Linda

livetärhärligt sa...

Kul att jag hittade eran blogg och fick detta underbara recept.Dessa brownies får jag allt prova nu när vi har hämtat hem våran husbil och snart ska ut och rulla igen.

Mimmi sa...

Mmm, ser jättegott ut! :)

Mamma C sa...

Här är en till som älskar choklad. Så detta recept ska provas, jag lovar.
Kram Mamma C

Anna sa...

Ojojoj, det riktigt vattnas i munnen! Så sjukt gott det såg ut!

Kramar från ett vårligt Gotland!

Victoria - My life My Love sa...

Kunde inte låta bli att baka detta idag. Himmelska gott