tisdag 17 april 2012

en virkad present


Att uppfylla önskningar är riktigt trevligt. Vår lilla Milla har önskat sig fina fjärilar till håret och att pryda sin klänning med. Det är klart att vi uppfyller dem!


Den lila fjärilen sydde vi fast på en vanlig hårnål. Till ett blont lockigt hår tror vi att den kommer att göra sig riktigt bra.


Som en liten bonus får Milla även en liten ros att pryda sitt lockiga svall med..


Den rosa fjärilen ska pryda Millas födelsedagsklänning. Vi sydde fast en säkerhetsnål på baksidan av fjärilen för att få en liten brosch.

Sådär nu ska bara lilla fröken i fråga få dessa sötnosar levererade också..

Blir du sugen på att virka en fjäril så hittar du beskrivning här. Vill du virka rosor så hittar du beskrivningen här. 


Vi hoppas att ni har den bästa av tisdagar!
Fjärilslätta kramar från oss! /Fiffiga Systrar




16 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Så fina!!!
Man kan inte göra en beställning?
Från en som inte kan virka.
Kram Katha

hönapöna sa...

jättesöta... tack för tipset, kan bli en liten present till dottern här framöver kanske... :-)

Britta sa...

God morgon!
Måste bara få säga......gud så jag tycker om er.....det är så roligt att mest varje dag få läsa ngt trevligt,pyssligt, mysigt eller gott från er.
Uppskattar verkligen att ni är så flitiga med er blogg!
Den förgyller min dag!
// Britta
bam@bahnhof.se

MammaElva sa...

Gulliga! Har ett gäng sådana sen jag var liten. Tror de är magneter.
Ha en finfin dag!//Elin

the80sme sa...

Så underbara! Smart att sätta dem på en vanlig hårnål! Ha en underbar tisdag!
Kram ♥

LissAnna sa...

Så söta. Ni kan ni-.:-) Kram Stina

Lilla Källängen sa...

Vilken härlig och inspirerande blogg ni har! Så mycket fina tips och ideér...Ha en fortsatt bra dag!
Anneli

CreandoPhoto sa...

Så fint att använda dem så. Tror att det skulle kunna vara fint i min dotters hår. Måste provas!
Kramar kicki

Rapport till Vänfors sa...

Toppenpresent till en liten prinsessa:)
Kram Annika

Blåbärs och smultronstället sa...

Ni har en såå härlig blogg med fina idéer och läckra färger:-)
Kul att ni kikade in hos mig!
Vad söta de är fjärilarna och blommorna! Jag håller också på och virkar dem i olika färger, att ha dem till allt möjligt:-)
Tack för alla fina tips!!!
Kram Susanne

Lenas trädgård sa...

Så trevligt att ni tittade in på min blogg! Annars hade jag ju inte hittat er, sån mysig blogg! Och alla dessa goda recept - samlade på ett ställe- bara att scrolla, läsa o baka! Härligt!
Återkommer gärna hit! Finns ju allt möjligt att läsa.
Kram Lena

mamsi sa...

Nu blir lilla fröken Milla GLAD!
Jättefina och fiffiga!!!!
Kramis

sveas punkt. sa...

Tack! Precis vad jag behövde för att pryda ett mobilfodral som jag virkar till en som snart fyller år!!
Hoppas ni har det toppen!
Kram sandra

Erika sa...

Supersöta fjärilar!!! Jag väntar fortfarande på att jag ska få ett ryck och börja virka. Nån dag kanske... Jag fick dockett pysselryck igår och gjorde fröpåsar bland annat. Finns på min blogg. Kram!

Fiffiga Systrar sa...

Britta! : Vad glada vi blir av dina fina ord! Vad roligt att vi kan sätta piff på din vardag! Då har vi lyckats!
Kram från oss!

Till er andra! Tusen tack för era fina kommentarer och för att ni kikar in och är oss trogna. Välkommen till er som är nya läsare! kram från oss

Malin på pastill.nu sa...

Så sött! Vilken fin present <3