onsdag 11 april 2012

Veckans Goding - Limemuffins med kokos och havrecrumble

Nu så här efter påsk känns det som att det här med mat och fika aldrig mer bör intagas...
En livsstids ätande på en påskhelg.
Hur många kilon som smygit sig på vågar vi inte ens reflektera över..
Därför bjuder vi er istället på en ny veckans goding...
Vad sägs om limemuffins toppad med knaprigt kokos och havrecrumble?

Som vanligt hittar ni receptet på Veckans Goding.

Vi önskar er en riktigt härlig onsdag (som känns precis som en tisdag..).

Limekramar från oss! / Fiffiga Systrar

7 kommentarer:

Anonym sa...

De ser supermumsiga ut! Känner ett litet bak-sug komma smygande. Farligt, farligt, med HÄÄRLIGT!
Fast säkert finns det något nyttigt med bakverk, annars skulle vi ju inte må bra, eller rentav njuta av att äta dem. Man får väl skilja på guldkant och vardag:)
Kram/ Ninni

hennihenni sa...

Mumsigt. Och när de är så där små och söta i muffinsformar så kan det ju inte skada att äta en... eller två :)

MammaElva sa...

Oj oj vad smaskigt det ser ut! Kanske baka och bjuda gubbens jobb på? Eller... smaska i sig själv? hihi..
Ha en kanonfin dag! //Elin

Sabelhagens Olivlund sa...

Ser supergoda ut. Jag är ju ledig med sonen i veckan, så då borde jag kanske passa på:).
Ha en fin dag.
Kram Maria

Anette Ryan sa...

De låter grymt goda men jag får avstå nu. Har blivit en hel del choklad och annat trevlig nu under påsken. Tur att ni finns kvar här så att jag kan komma tillbaka när jag blir kaksugen igen. (Ja som om jag inte är det nu eller?!?!)
Kram Anette :-)

Mamma C sa...

Hur många extra kilo man har fått under dessa dagar vill man inte tänka på. Så jag tackar för detta recept på muffins som ser supergoda ut.
Kram Mamma C

Erika sa...

Lime innehåller en massa c-vitaminer ju! Jättenyttigt med andra ord! Kram!