måndag 18 juni 2012

Jordgubbarna blommar i rosa...

Underbara jordgubbar! 
Jordgubbar framkallar verkligen den mest fullkomliga sommarkänslan som finns! Ingen sommar utan dessa röda, söta bär... 
Allra bäst är det om de är egenodlade! Och allra allra bäst tror vi att de är om de kommer från en sådan söt jordgubbsplanta som denna!

Denna jordgubbsampel är översållad av de sötaste rosa blommor man kan tänka sig!
Underbara rosa blommor som sedan förvandlas till smakfulla jordgubbar... Kan det bli bättre för två systrar som älskar rosa och som älskar jordgubbar...? Tror inte det!

Blommorna börjar så sakteliga ta formen av små gröna knoppar och vi väntar tålmodigt på att de ska växa till sig och få den härligt sommar-röda färgen som bara jordgubbar och smultron kan ha!

Är den inte söt så säg? Och är det inte otroligt att det kan komma så goda bär ur en blomma?!
Naturen är verkligen fantastisk!

Idag lyser solen och temperaturen stiger, perfekta förutsättningar för de små gubbarnas mognadsprocess. Snart kan vi nog få smaka...

Ha en riktigt strålande start på midsommarveckan!

Jordgubbsblommande kramar // Fiffiga Systrar

13 kommentarer:

Familjen R sa...

ojojoj va avis jag blir på era fina rosa jordgubbsplantor. Vad heter den sorten? Jag har aldrig sett rosa jordgubbsblommor förut.
H/Malin

CreandoPhoto sa...

Rosa blommor! Det har jag aldrig sett faktiskt. Väldigt fint! Och att det sen kommer gubbar ur den är ju fantastiskt på alla sätt :)

Kramar

fianathome sa...

Rååååååsa - Så fina. Visste jag inte att det fanns rosa jordgubbsblommor. Det måste jag undersöka om det finns här i trakterna. Vill ha alltså :)
Ha en skön dag i solen
kram
Fia

hennihenni sa...

Ohh vad fina, hade inte heller någon aning om att det fanns rosa jordgubbsblommor!

Bland blommiga kaffekoppar och udda pinnstolar... sa...

Har för första ggr köpt jordgubbsplanter så nu håller vi tummarna här hos oss =)

Har för övrigt aldrig sett rosa blommor innan !!!

KRAM Karoline

Anonym sa...

Jordgubbar i ampel, det kanske vore något. Rådjuren mumsar i sig mina plantor innan de ens hinner blomma. :-(

Kia sa...

Aldrig sett förut! Kul!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Fröken Kråknäs på vift sa...

Så sockersött med rosa jordgubbsblommor! Bären måste smaka helt ljuvligt. Ni får berätta hur de smakade när det blir avsmakningspremiär.

Kram Katarina

Annette - MyRoseValley sa...

Rosa jordgubbsblommor? Har jag aldrig sett. Supersöta!!! Här plockar vi jordgubbar varje dag nu. Mumsfilibums!

Annika GW sa...

Så fint med rosa jordgubbsblommor! Det har jag inte sett förut. Trodde det bara fanns vita!Det blir nog smaskiga gubbar av dom! / Annika

Ninette sa...

Åh, vilka härliga jordgubbsblommor! hade ingen aning att det fanns rosa såna!

Sanna sa...

De kommer säkerligen smaka som drömmar. Rosa drömmar. Somriga drömmar.

Helt och hållet ursöt. Floristen gillar dessa.

Fina bilder också.

Tack för all inspiration.

MammaElva sa...

Åh, jag är helt besatt av jordgubbar. Var en av mina enda cravings när jag var gravid också. Mums! Vi har faktiskt äntligen skaffat oss ett stort jordgubbsland och jag hoppas på massor av gubbar. Men så fina rosa blommor, det har inte vi!