måndag 4 mars 2013

Välkommen vår!


Nu är det offentligt. Vintermånaderna är förbi vare sig snön ligger kvar och minusgraderna biter.
Nu är det enligt almanackan vår och såååå efterlängtad den är!
Vi kastar ut alla vintriga tunga textilier och öser in härliga vår-färger i våra hem.
Det blir ljusare och ljusare..
Inte kan man bli annat än glad och ljusare i själen när våren med alla sjungande fåglar och värmande solstrålar trevande börjar ge sig till känna..

Som ni kanske märkte förra veckan så var det väldigt glest mellan inläggen. 
Anledningen till det var helt enkelt tidsbrist. 
Livet är galet just nu men fantastiskt roligt och spännande!
Mer om det en annan gång...

Tänkte att vi skulle presentera ett litet tema för månadens pyssel i morgon..
Vad säger ni om det?

Våriga kramar från oss! / Fiffiga Systrar

11 kommentarer:

mamsi sa...

Så härligt med vårfärger! Jag blev helt lycklig när jag klickade mig hit i dag! Vår, fågelkvitter, bort med allt dammigt och vintrigt och in med det ljusa! Som man har längtat!Nu är det vår oh det med basta!!!!!

Puss

Fiffiga Systrar sa...

Abselut mamsi! Visst är det så! Kramisar

Återbruk av Åsa.Li sa...

Jag väntar med spänning på nya utmaningar! :-)

MirEll sa...

Visst är det underbart att ljuset äntligen kommer tillbaka. Personligen så får jag mycket mer skaparlust.
Ska bli spännande att se månadens utmaning, kanske ska ta mig i kragen och vara med denna gången. =)

Jennie W Loftby sa...

Ja!!! Ny utmaning vill vi absolut ha :0) Härligt och kul inlägg! Kram J

Petra / Popetotrora sa...

Härligt att se bloggen i vårskrud! Alla tecken, stora som små, på att våren är på väg, är välkomna!! :)

Hanna sa...

Jag väntar med spänning på den nya utmaningen! Härligt med bloggen i vårfärger!Nu växer inspirationen!

Soliga kramar från Helsingborg!!

nattugglan sa...

Härligt med vårliga tulpaner.. spännande tills imorn så vi får se vad ni hittar på!!

Dagar av lycka sa...

Javisst är det härligt när solen gassar och snön äntligen smälter bort! Underbart :)

Kram Anna

designofluna sa...

Ja, man känner verkligen att livet och orken återvänder när ljuset och solen tittar fram!

Annika GW sa...

Det bästa är att det är ljust när man vaknar på morgonen och att det lilla pirret börjar komma i kroppen! / Annika