tisdag 23 april 2013

En stickad present




När lilla Wilmer kom till världen var det många som ville gratulera och ge fina presenter.
En riktigt fin present fick han från farmor Greta som stickat det sötaste lilla baby set man kan tänka sig.
Benvitt och turkost för att det skulle passa både en liten kille och tjej.
Koftan är stickad i riktigt mjukt bomullsgarn och har många fina detaljer.
En sådan där present som kommer att hänga framme långt efter att lilla Wilmer växt ur det.
Ett fint minne helt enkelt.



Visst är det något särskillt att få paket som någon lagt ner lite extra kärlek på?

Hoppas att er tisdag blir riktigt fin!
Här är det rätt så grått idag.

Stickande kramar från oss! / Fiffiga Systrar

 

6 kommentarer:

Fiff sa...

Min farmor hette också Greta :-)
Jag fick ett superfint hemmasytt set till min Malva av en bloggkompis. Det värmde fint! Känns speciellt när någon har lagt ner mkt tid och kärlek på det ♥

MirEll sa...

Åh så fint! Fick några stickade plagg till mina barn också när de var nyfödda och de finns fortfarande framme. Dessutom har jag rotat i mina föräldrars gömmor och hittat en hel del både stickade, virkade och sydda plagg från det att jag och mina systrar var små, nu är det min dotter som använder dem. =)

Anonym sa...

Urfint! Vilket handarbete! Greta är ett proffs. Tänk vad mycket kärlek som finns i den babydressen. Ha det fint! /Margareta

frupersson sa...

Så himla vackert! Wilmer måste se ut som en liten prins i det där setet!
/Maria

mamsi sa...

Koftan och byxorna är så otroligt fina! Wilmer ser verkligen ut som en liten prins när han har kofta och byxa på!!!!!!

Kramis

virkostickmaja sa...

Helt underbart!
Tänk vad mycket kärlek det ligger i denna fina dress :)