onsdag 26 mars 2014

Loppisfyndad anslagstavla får nytt liv




 
I somras fyndade jag en anslagstavla på loppis för 20 kronor.
Anledningen till att jag fastnade för den var att den var vitmålad (klar) och hade tre söta krokar i ena nederkanten.
Dock behövde den en uppfräschning i mitten där den var brun och sliten.
 
Det tog ett bra tag att komma till skott men nu är den färdig.
Efter ca 20 minuters pysslande var den färdig att hänga upp i skruttens rum.
 
Jag valde att klä min anslagstavla i tapet från Ferm Living.
Bara att måtta ut och klistra dit med tapetklister.
 
 
 
 
 
 
Nu pryder den Valters rum och han kan lätt byta ut vad som ska finnas på den.
 
Har ni några loppisfynd som ska få nytt liv?
 
Jag önskar en riktigt fin onsdag!
 
/ Emelie   Fiffiga Systrar

3 kommentarer:

Fiff sa...

Så mysigt det ser ut på rummet! O heja återbruk :-)

Unknown sa...

Yea, big deal! Humph. Where are the flying cars prada handbags? Where are the moon colonies? Where are the personal robots and the zero gravity boots rolex replica, huh? You call this a new decade?! You call this the future?? Ha! Where are the rocket packs? Where are the disintegration replica chanel rays? Where are the floating cities?

Anonym sa...

Det blev ju jättefint! Riktigt snygg tapet!