onsdag 15 oktober 2014

Mormorsrutor i mängd och parti

 
Ni som har virkat mormorsrutor vet att det inte är något litet projekt man ger sig in i om man ska virka till en helt filt..
Jag hade förmånen att få ta över en hel drös med färdigvirkade mormorsrutor av min kära mamma.
Smidigt!
 
Så jag har alltså nöjet att virka ihop denna drös med rutor till vad jag kan konstatera blir en fantastiskt härlig filt i storlek större..
 



Det är som sagt ett tidskrävande projekt men eftersom det faktiskt ger ett så fint resultat för varje remsa jag får ihop så tycker jag att det inte är fullt så långtråkigt som jag trodde..
Nu har jag ett par remsor kvar och så ett antal rutor som ska fästas också men snart så ser jag slutet på denna mormorsrutehistoria..
 
 
Nästa gång jag ger mig på en mormorsrutefilt då ska jag testa den här metoden, då går det nog mycket snabbare att få en färdig filt.
 
 
Ni har väl en skön onsdag där ute i Sveriges fina land?
Själv ska jag uppdatera webshopen med lite härliga nyheter, inte så dumt det heller.
 
 
Virkande kramar från mig! / Emelie Fiffiga Systrar



2 kommentarer:

decorayadora sa...

Hola amiga querida ! Que linda manta ! Adore ese colorido ! Felicitaciones por el gran trabajo
Besos

mamsi sa...

Så jättefin den blir! Kul att se att det snart har blivit en filt av alla vackra rutor! Virka rutorna är jättekul men att sy eller virka ihop är inte lika kul tycker jag! Härligt med färdigt resultat! Håller just nu på med lite större rutor i höstfärger! få se om det blir någon filt av det!

Kramis